CollectivWarehouse verenigt winkeliers en beauty branche met vernieuwend cadeauverpakkingsconcept

Limited Edition cadeauverpakkingen via online veilingen

CollectivWarehouse heeft een missie; design cadeauverpakkingen toegankelijk maken voor winkels, webshops en beauty ondernemers door middel van online veilingen. Door een collectief te vormen van zowel kopers als ontwerpers, die samen de productie van de cadeauverpakkingen mogelijk maken. “Wij geloven dat vele kleine afnemers samen voor een groot collectief kunnen zorgen. Waarvoor wij prachtige en bovendien betaalbare cadeauverpakkingen kunnen maken.” aldus Suzanne Weerkamp, medeoprichter en marketeer van CollectivWarehouse.

Een collectief van ontwerpers
 Door CollectivWarehouse wordt aan ontwerpers de ruimte geboden om collecties te ontwerpen. Onder regie van Marcel Flier, medeoprichter en creatief verantwoordelijk voor CollectivWarehouse, worden de collecties samengesteld. “Voor iedere collectie kiezen we in overleg met de ontwerper een eigen kleurkaart. We bepalen ook met welke ontwerptrends we gaan werken. We vinden het belangrijk dat er telkens weer een krachtig concept staat dat super actueel is. Zodat een echte CollectivWarehouse stijl ontstaat.” aldus Marcel Flier.

Limited Edition collecties
 CollectivWarehouse komt ieder seizoen en ieder groot cadeaumoment met Limited Edition collecties cadeauverpakkingen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan cadeaupapier, cadeauzakjes, zijdepapier, sierlint en cadeaustickers geheel in het thema of passend bij het seizoen. Suzanne Weerkamp: “We maken echt concepten met een kop en een staart. Alle materialen zijn perfect met elkaar te combineren. Bovendien bieden we veel inspiratie door middel van sfeerfoto’s en kant-en-klare pakketten voor winkels en webshops.”

Verkoop door middel van online veilingen
 Om de Limited Edition collecties te verkopen maakt CollectivWarehouse gebruik van een online collectief. Gevormd door winkels, webshops en beauty ondernemers die hun bestelling een aantal weken voor levering plaatsen. “We hebben dat online veilen genoemd, omdat wanneer de afname stijgt het voordeel voor het collectief is. Vooraf communiceren we de maximale prijs van de artikelen. Valt de oplage hoger uit dan is het voordeel voor de kopers. Voor wie tussentijds cadeauverpakkingen wil bestellen hebben we onze Perfect Basics collectie het hele jaar op voorraad.” vertelt Suzanne Weerkamp.

Ontwerpers gezocht
 CollectivWarehouse is altijd op zoek naar nieuwe ontwerpers met jonge en frisse designs. Ontwerpers die graag onderdeel uit willen maken van ons collectief kunnen ons een bericht sturen via de website. Samen kunnen we kijken of hun stijl past bij CollectivWarehouse.