‘Fare la bella figura’

Voor Gert Bruinekreeft, commercieel manager bij Hardeman Maatwerk voor interieurs, betekende de opdracht die Hardeman kreeg om de interieurs te maken voor het kledingmerk Cavallaro Napoli, een mooie afwisseling. “De architect die het interieur heeft ontworpen, heeft gebruik gemaakt van klassieke elementen. Dit past perfect bij de chique uitstraling van het merk. Voor ons betekende het maken van een klassiek interieur vooral dat we ons ambacht konden laten gelden.”

Gevraagd naar de klassieke stijlelementen, antwoordt Bruinekreeft: “Het concept draagt de kleur donkerblauw, terugkomend in panelen en als poedercoating op het staal van de meubels, in combinatie met elementen van donker hout. De mix van materialen is perfect en weldoordacht. Samen vormt dit een smaakvol geheel, goed voor een klassieke beleving in een nieuw jasje.”

Flinke uitbreiding van het aantal winkels
Hardeman Maatwerk voor interieurs werkt ten tijde van dit schrijven aan de Cavallaro vestiging in Haarlem en heeft er inmiddels al een aantal gedaan. “Maasmechelen Village, Rosada Outlet, Outletcenter Roermond en Arnhem zijn de revue reeds gepasseerd. Er zijn echter plannen bij Cavallaro Napoli om nog meer vestigingen te openen”, aldus Bruinekreeft.


De winkel straalt rust en klasse uit, in Arnhem.

Een andere kijk op de zaak, zelfde werkwijze
Het maken van een klassiek interieur vraagt een iets andere kijk op de zaak dan gewoonlijk. Voor Bruinekreeft en zijn team betekent dit niet dat het opleveren van een winkel langer duurt. “Materialen putten we gewoon uit voorraad. Per winkel is er een team van drie man aan het werk, die de hele inrichting in een tijdsbestek van twee dagen voor elkaar boksen. Wij zijn verantwoordelijk voor de wandkasten, de balie, de wandbekleding achter de balie, waar signage op gemonteerd wordt en last but not least, de paskamers. Allemaal in dezelfde stijl van het concept.

Over het merk
‘Fare la bella figura’ betekent zoiets als het maken van een geweldige indruk. Met deze Italiaanse zin wordt Cavallaro Napoli getypeerd. Van perfect gemaakte overhemden tot perfect passende blazers: de unieke collecties worden gekenmerkt door ultieme verfijning en Italiaanse allure. Als zoon van een Italiaanse vader en een Nederlandse moeder, heeft oprichter Giuseppe Cavallaro van kinds af aan al een liefde gehad voor mode. 

Net zo groot is zijn liefde voor het hart van de ambachtelijke kledingstijl: Napels. Met een duidelijke missie om de authentieke Italiaanse flair naar Nederland te brengen, richt hij in 1999 Cavallaro Napoli op. Drie jaar later lanceert Giuseppe in 2003 zijn eerste shirtcollectie, het werd een succes. Vanaf die periode begint Giuseppe met het leveren aan kleine boetieks, waarna hij zijn eerste brandstore in Utrecht opent; het begin van de indrukwekkende opkomst van het merk Cavallaro Napoli. Het merk is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig luxury fashion-brand voor zowel dames als heren, met 17 brandstores in Nederland en meer dan 350 verkooppunten in binnen- en buitenland.    


‘Het concept draagt de kleur donkerblauw, terugkomend in panelen en als poedercoating op het staal van de meubels, in combinatie met elementen van donker hout’

Tekst: Jan Mol   Beeld: Hardeman Maatwerk voor interieurs