Een goed klimaatsysteem draagt bij aan het succes van winkel- of horecapand

Het kiezen en betrekken van een nieuw winkel- of horecapand is een intensief proces. Ondernemers moeten vaak enorm veel zaken overdenken en op orde brengen. Bij de inrichting wordt in de regel vooral stilgestaan bij het design en productassortiment. Enerzijds logisch, omdat deze zaken het eerst in het oog springen. Voor klanten echter is naast de beleving en verkrijgbare producten ook het klimaat van belang.

Lastige klimaatvraagstukken zoals grote temperatuurverschillen tussen binnen en buiten of een hinderende luchtvochtigheid zijn met een goed uitgebalanceerde klimaatinstallatie perfect op te lossen. De Schilt werkmaatschappijen Schilt Airconditioning, Schilt Luchtkanalen en Schilt Luchttechniek zijn u hierbij graag van dienst, waarbij zij tevens focussen op de ideale klimaatomstandigheden voor uw producten.

Retail- en horecagebouwen hebben vaak te maken met verschillende ruimtes met uiteenlopende functies, waaraan ook uiteenlopende klimaateisen worden gesteld. Bovendien hebben klanten/gasten hier in de regel vaak andere klimaatbehoeftes dan de medewerkers. Daarbij moet in horeca-omgevingen nadrukkelijk rekening worden gehouden met een efficiënte veilige afvoer van (hete) kookdampen en kookluchtjes, wat om specifieke oplossingen vraagt. 

Schilt
Expresso, Nijmegen.

De Schilt bedrijven hebben reeds tientallen jaren ervaring met projecten in de retail en horeca. “Met onze capaciteit en eigen montage- en serviceafdelingen gaan we snel en adequaat te werk”, vertelt Leo ’t Jong, commercieel marketing manager bij Schilt. “In ons TROX-magazijn ligt een uitgebreid gamma luchttechnische componenten standaard op voorraad. De luchtkanalen worden steevast op maat geproduceerd. Onze adviseurs informeren u graag over de best passende oplossingen voor uw specifieke project.”

De afgelopen jaren hebben de Schilt bedrijven een keur aan projecten uitgevoerd voor DMG (de Mandemakers Groep). “Daarnaast werken we momenteel mee aan de ombouw van het oude V&D-pand in Stadshart Amstelveen, voor de komst van warenhuis Hudson’s Bay.”   

Tekst: Lieke van Zuilekom    Beeld: Schilt bedrijven, Ferry Verheij
Uitgelichte afbeelding: 
Claudia Sträter, Utrecht.