Interactieve oplossingen voor de toekomst vandaag al beschikbaar

“Hang ergens waar publiek komt op ooghoogte een niet interactief beeldscherm op en je zult zien dat na een dag het scherm vol vingerafdrukken zit.” Een uitspraak van Alexander Aelberts, CEO bij PresTop uit Son en Breugel. Aelberts kan het weten. Met meer dan 25 jaar expertise in interactieve oplossingen voor retail, openbare gebouwen en beurzen, ziet PresTop dat het verwachtingspatroon van de bezoeker is veranderd.

PresTop levert informatiezuilen, touchtafels, touchscreens, outdoor totems, interactieve spiegels en interactieve videowalls gecombineerd met software. Aelberts schetst de huidige stand van zaken: “Mensen zijn sneller afgeleid, zijn bezig met hun smartphone en moeten echt een trigger krijgen, wil je hun aandacht op iets vestigen. Precies daar komt PresTop in beeld, met innovatieve interactive oplossingen.”

PresTop

Aan tafel gaan krijgt een nieuwe betekenis
“We zijn gespecialiseerd in inbouw-/groot-formaat touchscreens en leveren deze ook specifiek als interactieve tafel. Onze touchscreens kunnen naadloos verwerkt worden door iedere interieurbouwer”, licht Aelberts toe. Als voorbeeld haalt hij een antieke tafel aan, die door PresTop voor het Openluchtmuseum is omgebouwd. “Een glasplaat met touchfunctie werd op maat voor de tafel gemaakt, met onder tegen het glas een fullcolour print geplakt met een foto van dat tafelblad. In het tafelblad van de antieke tafel zelf hebben we het touchpanel naadloos geïntegreerd. In de sticker die op de glasplaat zit, hebben we het veld voor het beeldscherm uitgespaard. Een antieke, interactieve tafel werd het eindresultaat.”

Spiegeltje aan de wand, wie is de interactiefste in het land?
Het lijkt een sprookje maar dat is het allerminst.  “Een voorbeeld is een project wat we voor een groot kledingmerk mochten doen. Een interactieve spiegel in de paskamer registreert door middel van RFID-tags de kledingstukken die een klant heeft meegenomen. Een 65” touchscreen is onzichtbaar verwerkt achter het glas. Via de interactieve spiegel kunnen de voorraad en andere kledingstukken geraadpleegd worden.  Door middel van buttons kan men een medewerker van de winkel vragen om het kledingstuk in een andere maat of kleur bij de paskamer af te geven. Liever zonder tassen verder shoppen die dag? Dan laat je via de spiegel weten dat na betaling, de spullen thuis afgeleverd moeten worden.”

De klant bepaalt zelf wat hij of zij wil zien
De kracht van het aanbieden van interactieve content zit hem in het feit dat de klant zelf de informatie opvraagt die hij of zij wil zien. Dat is voor de klant prettig, maar ook voor de winkelier of instantie die gebruik maakt van deze techniek. “We kunnen elke klik monitoren en zo de interesse peilen. Je weet zeker dat men gezien heeft wat er aan content aangeboden wordt. Tracking van de customerflow wordt zo eenvoudiger”, vervolgt Aelberts zijn verhaal.

“Het winkelbeeld verandert. Daarom zetten we ramen, spiegels, tafels en totems in die interactief content aanbieden. De boodschap wordt niet alleen gelezen, maar is ook nog eens perfect gepositioneerd binnen het gezichtsveld.” De stopping power van PresTop oplossingen is fenomenaal. “We praten over de winkel van nu. Niet alleen over flagshipstores, onze missie is om deze techniek betaalbaar en beschikbaar te maken voor ook de kleinere winkels”, zegt Aelberts tot besluit.