Klarna en Mollie kondigen Europese samenwerking aan

Unieke partnership maakt het voor webwinkeliers in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland mogelijk om de betaaloplossingen van Klarna te integreren met het gemak van Mollie

Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops, slaat de handen ineen met Mollie, payment service provider. De betaaloplossingen van Klarna zijn vanaf vandaag standaard beschikbaar voor de 55.000 grote en kleine webwinkels in Europa die betalingen laten afhandelen door Mollie. Mollie en Klarna delen de filosofie om online shoppen zo makkelijk mogelijk te maken. E-commerce ondernemers hebben vaak te kampen met veel verschillende contracten rondom het betaalgedeelte van hun winkel. Deze unieke samenwerking tussen de fintechs zorgt ervoor dat dit verleden tijd is. Net als bij de andere betaalmethodes die via Mollie worden aangeboden, blijft Mollie de schakel tussen Klarna en de ondernemer. Zo heeft de ondernemer niet alleen één aanspreekpunt en één contract, ook de uitbetalingen verlopen via Mollie.

Standaard in het Mollie-aanbod
De samenwerking houdt in dat nieuwe klanten van Mollie de betaaloplossingen van Klarna nu standaard in hun aanbod hebben. Webwinkeleigenaren die al gebruik maken van Mollie kunnen de betaaloplossingen van Klarna met één druk op de knop toevoegen. De integratie met Klarna is binnen no-time geregeld via een plug-in.

Een frictieloze betaalervaring
De samenwerking belooft een eenvoudiger betaalproces voor zowel de ondernemer als de consument. Samen met Mollie zorgt Klarna dat e-commerce ondernemingen hun klanten meer vrijheid en flexibiliteit kunnen bieden als het gaat om betalen. Zo kunnen consumenten profiteren van een extra service, door achteraf te betalen. Hierdoor geven webwinkeleigenaren hun klanten de kans om de producten eerst thuis te proberen. De betaaloplossingen van Klarna zorgen zo voor een hogere conversie en hogere gemiddelde orderwaardes.

Internationale groei
Door dit partnerschap verstevigt Klarna haar marktpositie op het gebied van achteraf betalen binnen de genoemde landen binnen het MKB-segment. In Duitsland en Finland wordt binnen dit partnerschap naast achteraf betalen ook gespreid betalen van Klarna, Slice it, aangeboden. Deze samenwerking helpt Mollie op haar beurt om naar de Duitse markt te expanderen.

Adriaan Mol, founder van Mollie: “Bij Mollie houden we de markt continu goed in de gaten. We krijgen regelmatig het verzoek om Klarna toe te voegen. Echter, als we iets doen, dan doen we het op de Mollie-manier. Omdat we onze klanten ook bij Klarna de eenvoud en transparantie willen bieden die ze gewend zijn van Mollie, zijn we het gesprek aangegaan met Klarna om onze krachten te bundelen. We bleken zeer enthousiast over de samenwerking. Met dit partnerschap krijgt niet alleen de consument maximaal gemak en flexibiliteit, maar ook de ondernemer. Klarna, maar dan wel met de voordelen van Mollie!”

Michael Rouse, Chief Commercial Officer van Klarna: “We zijn altijd erg onder de indruk van Mollie, het innovatieve platform dat ze gebouwd hebben en de efficiënte en slimme oplossingen voor e-commerce die constant worden ontwikkeld. Net zoals bij Klarna wordt er bij Mollie elke dag gewerkt aan het optimaliseren van betalen. Dit partnerschap komt voort uit een gemeenschappelijk doel waarbij ondernemers worden geholpen om te groeien, de conversie te boosten en de tevredenheid en loyaliteit van de klant te helpen door het creëren van een smoooth shopervaring. Klarna is snel aan het groeien in de belangrijkste markten in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland. Samen met Mollie worden onze betaalmethoden voor nog meer merchants en hun klanten beschikbaar.”