Lightspeed onthult educatieve tool: de Retail Success Index

De tool biedt zelfstandige retailers een 360° blik op hun ondernemingen en identificeert groeimogelijkheden

Vandaag presenteert Lightspeed op Lightspeed Connect, de Retail Success Index. Dat onthult Dax Dasilva, CEO van Lightspeed, tijdens zijn openings-keynote op het grootste retail en omnichannel event in Europa. De tool bestaat uit een online vragenlijst voor zelfstandige retailers. Op basis van de score op deze vragenlijst levert Lightspeed vervolgens gedetailleerde resultaten op vijf kritieke gebieden die bijdragen aan een sterk retail-model. Dit resulteert in waardevolle inzichten voor de groei en vooruitgang van hun onderneming. Meer dan 800 retailers krijgen de unieke kans om tijdens Lightspeed Connect de Retail Success Index tool voor het eerst te gebruiken.

“Toen Lightspeed in 2005 werd opgericht, hebben we ons toegelegd op het helpen van zelfstandige retailers om hun activiteiten te laten groeien. De Retail Success Index is de volgende stap om hun volledige potentieel te kunnen benutten”, zegt Dax Dasilva.”Door inzicht te bieden in hun prestaties, krijgen ondernemers beschikking over de juiste informatie om optimalisaties door te voeren.”

Waardevolle inzichten voor elke retailer
Lightspeed creëerde de Retail Success Index om zelfstandige retailers in staat te stellen inzicht te krijgen in:

  • De positie tegenover concurrenten.
  • Hun sterke punten.
  • Gebieden waarop het bedrijf verbeterd kan worden.

Daarnaast is het voor retailers mogelijk om hun groei te volgen wanneer ze de test regelmatig herhalen. Elke retailer, ook wanneer hij geen klant is van Lightspeed, heeft nu toegang tot de Retail Success Index. De test is te vinden via deze link.

Preview op Lightspeed Connect
Tijdens de vierde editie van Lightspeed Connect, dat jaarlijks in de Jaarbeurs in Utrecht wordt gehouden, krijgen meer dan 800 aanwezige retailers de kans om hun eigen bedrijf te beoordelen door de Retail Success Index test live te doen.

Methodologie
Als marktleider met 13 jaar ervaring heeft Lightspeed vijf kritieke gebieden geïdentificeerd die bijdragen aan een sterk retail-model. Deze Retail Succes Index categorieën zijn:

  • Voorraadbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Marketing en klantrelatiebeheer
  • Data-intelligentie
  • Verkoopsucces

De Retail Success Index-score van een retailer wordt berekend met behulp van een innovatief algoritme dat punten toewijst aan antwoorden op de vragenlijst in deze categorieën. Met behulp van de geaccumuleerde score biedt Lightspeed vervolgens gedetailleerde resultaten voor elke categorie. Daarbij worden er bruikbare tips gegeven om zelfstandige retailers te helpen groeien en uiteindelijk succesvoller te worden.

Women’s Wear Daily, vakblad voor de mode-industrie, zegt het volgende over de Retail Success Index: “Deze nieuwe test van vijf minuten creëert een voordeel voor de kleinere retailers. De technologie ontwikkelt zich met de retail-industrie mee. Tools worden sneller en eenvoudiger en zijn steeds meer gefocust op de algehele gebruikerservaring. Met behulp hiervan kunnen ondernemers hun inspanningen richten op het verbeteren van de vijf kritieke gebieden, die op hun beurt de gezondheid van hun bedrijf verbeteren.”