PARIS RETAIL WEEK: Het Europese trefpunt voor inspiratie en networking

Van 19 t/m 21 september 2017 presenteert het grootste Europese 360° retail evenement oplossingen, diensten en producten aan professionals uit de sector op zoek naar innovatieve en connected leveranciers. Gedurende 3 dagen vormt Parijs dé Europese hoofdstad voor connected commerce waar ruim 600 exposanten en 30.000 vakbezoekers bijeenkomen in het expositiecomplex Paris Expo Porte de Versailles.

Beursindeling in lijn met de marktontwikkelingen
Voor een goede representatie van de complete retailsector presenteert de Paris Retail Week 2017 een eclectisch en gespecialiseerd aanbod, ingedeeld in 7 beurssegmenten: IT for Commerce, Marketing, Payment Solutions, Data and Customer Relations, Digital in store and Logistics, E-logistics & Supply Chain.
Naast de beursruimtes gewijd aan het belangrijkste aanbod van exposanten, organiseert de Paris Retail Week eveneens een Start-Up Village met nieuwe bedrijven die de meest innovatieve oplossingen presenteren.

Live Retail, de rode draad tijdens debatten
De Paris Retail Week presenteert een compleet programma van meer dan 200 conferenties, workshops en keynotes aan bezoekers afkomstig uit heel Europa. Dankzij deze momenten voor reflectie en inspiratie kunnen retailers de balans opmaken van de problematieken en oplossingen die spelen in de sector.

Live Retail staat centraal tijdens de Paris Retail Week 2017. Met de komst van data en het gebruik ervan, hebben merken een schat aan gegevens om hun consumenten te (her)kennen. Eveneens interesseren zij zich voor deze data en het juiste gebruik ervan om de klantbeleving te faciliteren en interactie met merken te ontwikkelen. Een paradigma verschuiving is te zien: de relatie tussen de consument en het merk is gebaseerd op verstandhouding en betrokkenheid gericht op een meer authentieke, menselijke en ervaringsgerichte retail.

Rond dit thema zullen professionals uit de retailsector, managers op het gebied van marketing, logistiek, multichannel, directieleden en experience management hun ervaring en strategisch inzicht delen tijdens 4 plenaire zittingen. Specialisten als COSTCO, Starbucks, Google en Facebook hebben hun deelname reeds bevestigd. Alle gesprekken worden vertaald naar het Engels.

Daarnaast kunnen bezoekers tijdens de Solutions Workshops het beste marktaanbod van 5 belangrijke thema’s ontdekken: IT for Commerce / Payment Solutions, Marketing, Data & Customer Relations, Logistics / E-logistics & Supply Chain, Digital In Store en Transverse (internationaal, juridisch, fraude). Deze workshops, aangeboden door exposanten en marktspecialisten, vormen een combinatie van strategische visies, debatten, ervaringen, praktische adviezen, getuigenissen, demonstraties van onderdelen en ontdekkingen.

Business staat centraal op de Paris Retail Week
Naast een vakbeurs vormt de Paris Retail Week een belangrijk zakelijk evenement ter bevordering en networking, voor alle professionals uit de sector.

Business Meetings: persoonlijke afspraken met exposanten
Voor een efficiënt beursbezoek, organiseert de Paris Retail Week voorafgaand aan de beurs kwalitatieve Business Meetings met relevante exposanten. Deze gratis dienst levert tijdwinst op aan bezoekers en stelt hen in staat nieuwe leveranciers en concrete oplossingen te vinden voor hun specifieke projecten. Tijdens afspraken van 30 minuten presenteren ondernemers hun projecten en ontvangen kwalitatieve informatie over de geboden diensten. Dankzij de Business Meetings komen bevoorrechte en productieve contacten tot stand met exposanten en worden gedurende 3 dagen concrete partnerships aangegaan voor toekomstige projecten.
Voor bezoekersinformatie en inschrijving: https://en.parisretailweek.com/Programme/Business-Meetings

Speed Networking: een dienst voor productieve ontmoetingen
Gezellige en informele ontmoetingen worden georganiseerd met exposanten zodat bezoekers kunnen uitwisselen met een maximaal aantal aanbieders van oplossingen, gedurende anderhalf uur, twee maal per dag, in een gezellige ruimte gelegen in de beurshal. In de vorm van speed dating, ontvangen exposanten bezoekers aan hun tafel, en zodra de gong slaat (iedere 5 minuten) kunnen exposanten en bezoekers visitekaartjes uitwisselen in een speciale beursruimte en volgens tijdschema’s voor specifieke sectorgerichte thema’s, zoals bijvoorbeeld de verbetering van de gebruikerservaring, digitale transformatie van de winkel of predictive marketing…

Paris Retail Week: onthulling van talenten
Als trefpunt voor ontmoeting en reflectie, gaat de aandacht van de Paris Retail Week uit naar het grote aantal succesvolle ondernemingen en initiatieven in alle activiteitensectoren, retail en e-commerce.

Met het oog op de ondersteuning van retail pioniers, wordt het Village start-up georganiseerd, waar nieuwe Franse en internationale starters hun initiatieven kunnen promoten en zich introduceren bij beslissers uit de retailbranche. Ongeveer veertig jonge, veelbelovende bedrijven presenteren hier hun innovatieve retailoplossingen. Een unieke springplank voor deze bedrijven die zich bevinden tussen de allergrootste bedrijven.

De Paris Retail Awards vormen een hoogtepunt voor aanbieders en leveranciers van oplossingen voor het versterken van hun reputatie, het complete team te belonen voor hun inzet en nieuwe contracten te initiëren of, zoals sommige winnaars van voorgaande editie, subsidies te werven. De Paris Retail Awards 2017 belonen initiatieven in de volgende categorieën: CRM: van lead naar klant, Digitalisering van het verkooppunt, Klantbeleving (360), Logistiek, Social commerce, Store solutions & design en Technologie. De ceremoniële prijsuitreiking vindt plaats op dinsdag 19 september om 17:00 uur.

Paris Retail Week workshops

Vele evenementen voor de beleving van augmented en virtual reality
Virtual reality, Augmented Reality, Artificial intelligence…
Naast de ontmoetingen met exposanten kunnen bezoekers van de Paris Retail Week profiteren van evenementen georganiseerd in samenwerking met partners, voor het ontdekken van de laatste innovaties en het beleven van unieke ervaringen.

Een niet te missen evenement dit jaar is het Retail Tech in Live, aangeboden in samenwerking met KEYVEO, start-up specialist in 3D Live / 4D, Virtual Reality en Augmented Reality. Vier ruimtes voor het beleven van virtual en augmented reality met actuele en toekomstige (e-)retail oplossingen.

Winkelbezoeken voor het ontdekken van nieuwe shoppingervaringen
Voor het derde achtereenvolgende jaar organiseert de Paris Retail Week een bezoek aan Parijse winkels met innovatieve concepten, geselecteerd op basis van hun design en de diensten ter beschikking van de klanten.

Tijdens de twee georganiseerde Paris Retail Tours op 19 et 20 september worden verschillende verkooppunten in gerenommeerde Parijse wijken bezocht, waarvan de concepten kenmerkend zijn vanwege hun innovatieve karakter, door de toegepaste technologieën, onderscheidend design of merchandising voor het aantrekken en ondersteunen van bezoekers, waardoor de aankoop een unieke, globale en soepele ervaring wordt. Een dag van inspiratie voor het verbreden van de horizons, het ontdekken van de best practices, het ontmoeten van winkelmanagers en te profiteren van hun ervaring. Inschrijvingen online via: https://www.weezevent.com/paris-retail-tour-2017