Reclamecampagne krijgt enorme boost door vloerprojectie

Op Euroshop 2017 was het een echte ‘showstopper’, de revolutionaire FloorCaster Pro van Windo Displays uit Utrecht. Arthur Diephuis, directeur bij Windo Displays, vertelt: “Een aantal distributeurs heeft dit prototype grondig getest en ons van feedback voorzien. Aan de hand van hun bevindingen hebben we de productieversie, die nu volledig leverbaar is, aangepast.”

De FloorCaster Pro is een uitermate compacte projector, die makkelijk aan te brengen is in een winkelschap, aan een winkelstelling of in een beursstand. Het kleine apparaat kent grote prestaties en projecteert stilstaand beeld, bewegend beeld of boodschappen op de vloer. Diephuis: “De attentiewaarde is enorm hoog. Men kan gemakkelijk de aandacht vestigen op een product of reclamecampagne. Het mooie is, dat we het hebben over een standalone device, makkelijk te bedienen en uitermate efficiënt.”

FloorCaster Pro

Floor Advertising 2.0
“Via een SD-kaart kunnen campagnes afgespeeld worden met de FloorCaster Pro. Wat nieuw is, is de mogelijkheid om via een gekoppelde mediaplayer – die net zo compact is – de content via de Cloud te uploaden naar de FloorCaster Pro. Dat kan via Wifi of een 4G verbinding”, legt Diephuis uit. “De hardware daarvoor bevindt zich nu nog achter de FloorCaster Pro in een eigen kastje, maar zal naar verwachting in de toekomst onderdeel gaan uitmaken van de projector zelf.”

De FloorCaster Pro is plug and play. Bij ‘power up’ start de presentatie automatisch. Het toevoegen van content gaat gemakkelijk via de SD-kaart. “Via de remote control zijn afbeeldingen, video’s en tekstboodschappen eenvoudig nog te arrangeren. Een kind kan de was doen”, aldus Diephuis.

FloorCaster Pro

Windo Displays noemt deze techniek ‘Floor Advertising 2.0’, omdat er meerdere campagnes getoond kunnen worden op dezelfde plek. Met video wordt er een extra customer experience toegevoegd. “Op dit moment loopt er een duurtest bij een supermarkt. Een mooie pilot, waar we elke week langs gaan om te evalueren. We interviewen daarbij zowel het supermarktpersoneel, de klanten en bekijken het effect op de verkoop.”

Get connected in retail
Retailers en merken zien de groeiende behoefte aan makkelijk toegankelijke informatie van de consument. Online shoppen en smartphone gebruik gaan hand in hand. Met location based marketing en het toenemende aantal touch points in de fysieke winkel wordt de smartphone ook serieus onderdeel van de shopper experience. Location based marketing wordt door Windo Displays heel eenvoudig gemaakt, dankzij het Customer Connex systeem. “Creëren, managen en meten is het motto”, vervolgt Diephuis zijn verhaal. “We maken gebruik van generiek point of sale materiaal, waarbij de retailer aan de klant vraagt om even ‘te tappen’ op de NFC-tag met de smartphone of de QR-code te scannen. De retailers of de merken die gebruik maken van deze methode, kunnen op elk moment voor elke tag of QR-code bepalen welke boodschap er naar de klant gecommuniceerd wordt. Dat levert een niet-invasieve interactiviteit op”, schetst Diephuis.

FloorCaster Pro

“We kunnen bovendien de activiteit meten, maar verzamelen geen klantgegevens. Op deze manier kunnen we het effect en de reikwijdte van een campagne prachtig in beeld krijgen”, vervolgt Diephuis zijn toelichting. “Boodschappen die men wil overbrengen, zijn ‘on the fly’ aan te passen, je bent dus altijd super actueel”, zegt Diephuis tot besluit.

Tekst: Jan Mol   Beeld: FWI – Windo Displays